Hoe bepaal je wat je dienst mag kosten?

Werk je uurtje – factuurtje? Niet meer doen. Alsjeblieft.
Ook niet als je net begint.
Ja maar ….
Nee, niet ja maar. Het is zonde en nergens voor nodig.

Het enige wat er gebeurt, is dat je drie eenheid in werking treedt om je klein te houden: Je ego, je pijn lichaam en je kleine wil werken samen om jou vooral te houden waar je bent en ze creëren weerstand, zodat ze gevoed worden door de negatieve energie.

Er is namelijk genoeg voor iedereen.
Maar jouw overtuigingen en ervaringen zijn gebaseerd op schaarste en tekort.
“Ja maar, ben ik wel goed genoeg? Moet ik me niet eerst bewijzen?”
“Ja maar, ben ik het wel waard?”
“Ja maar, als ik dit aanbied, kan ik het dan wel waarmaken?”

Lieve jij.
Ja, je bent goed genoeg.
Nee, je hoeft je niet te bewijzen; dat heb je al gedaan door als spirit in dit fysieke lichaam te verschijnen. Je mag jezelf verlossen van het uurtje-factuurtje principe
Ja, je bent het waard. ECHT!
En ja, als jij je gevoel volgt in wat je aanbiedt, kun je het waarmaken. Alles wat je nodig hebt, zit al in jou.

Zet ‘m op, bied dat traject aan wat je wilt.
Niet dat ego traject, maar die je excitement geeft.

Ga er eens voor zitten en schrijf die klantreis uit:

  1. Welk ultieme product wil ik aanbieden aan mijn klanten (bijv. een traject / betaalde online training)
  2. Waarmee kan ik de klant triggeren om kennis met me te maken? Bijvoorbeeld: een gratis product / dienst (denk aan een weggever of een gratis kennismakingsgesprek)
    • Als je kiest voor een weggever: Welke kleine upsell kan ik doen (een eerste betaling onder de €100), zodat iemand een eerste keer ja zegt?
    • Als je kiest voor een kennismaking, kun je alsnog kiezen om je instap product aan te bieden of gewoon direct je ultieme product. Daarbij raad ik mijn coachees altijd aan: verkoop vanuit je hart! Dan kan het stromen.

Op het LIVE EVENT ‘ Ondernemen vanuit je Hogere Zelf’, leer je alles over verkopen vanuit je hart.

Prijzen bepaal je écht op basis van de effort die jij steekt in het coachtraject. Je bent zeker meer dan een uur bezig met een gesprek want: je bereid het voor + je hebt administratie + je hebt nawerk + jij blijft jezelf ontwikkelen om jouw klanten het meeste te kunnen bieden.

Zelf werk ik nu met de duur van het gesprek (of mailcontact) x 2 x uurtarief. Dan voel ik of die uitkomst me een goed gevoel geeft. Voelt het te comfortabel? Dan verhoog ik ‘m iets. Geeft de uitkomst stress? Dan verlaag ik ‘m iets? Voel ik excitement? Dan is dat de prijs!

EN prijzen zijn niet statisch, absoluut niet. Ik heb een hele strategie hoe ik mijn prijzen verhoog. Ook benieuwd naar? Check dan mijn blog: Zo verhoogde ik mijn prijzen

Liefs!
Met licht en liefde,

Kim