Hoe ver ga je in het delen van gratis content?

Ik kreeg vandaag de vraag/ opmerking “Kim, je deelt zo ontzettend veel gratis waarde. Waar leg je de grens?” en “Ben je niet bang dat als je zoveel gratis weggeeft, dat je dan geen betaalde klanten meer hebt straks”

MEGA waardevolle vraag en ik kan me voorstellen dat heel veel onderneemsters daar mee zitten. Ik schrijf er een hele blog over om mijn visie, lessen én wins te delen, zodat jij ook met deze gratis waarde weer jouw voordeel kan doen!

Gratis waarde geven, WHY?!

Het is een van de dingen die aaallleee marketeers roepen: geef waarde, waarde, waarde! Maar waarom? Waarom zou je überhaupt gratis waarde geven als je zelf zoveel (tijd, geld, energie) geïnvesteerd hebt om het zelf allemaal te leren?

Gratis waarde geef je weg om meerdere redenen:

  1. Het zorgt voor een expert status. Als jij jouw kennis deelt, gaan mensen jou zien als een kenner / expert op een bepaald gebied. Hoe meer je deelt, hoe meer ‘on top of mind’ je bij mensen bent als ze een bepaald probleem / verlangen hebben (en hoe eerder ze dus bij jou komen voor hulp)
  2. Je bouwt er een vertrouwensband mee op met jouw (potentiële) klant. Denkende aan de know-like-trust(-love) methode, is waarde geven een groot onderdeel van de ‘trust-fase’. Door jouw kennis te delen, denken mensen al snel “Oh wauw. Die heeft er verstand van!” en waarna ze makkelijker voor jou zullen kiezen als je hulp nodig hebt. (Hier komt natuurlijk nog wel meer bij kijken, wat een teveel is voor 1 blog. Maar daar heb ik een heel 12-weeks programma voor gemaakt ‘Word een Magneet voor Klanten’ voor gecreëerd. 

Tot hoe ver ga je met het gratis weggeven van je content?

Deze vraag wordt vaak gesteld vanuit angst, want wat kan er gebeuren? Dat mensen alles implementeren wat jij zegt, dat het vervolgens werkt waardoor zij groeien en jij er geen geld mee verdient. Ja, dat zou kunnen. 

En daar komt de angst om de hoek kijken: de angst voor armoede en/of de angst om alles kwijt te raken wat je hebt opgebouwd. 

Echt waar, het maakt geen fluit uit hoeveel gratis je deelt. There is a divine plan and if you follow your path, Source will lead the way and will provide in everything you need. Dit is echt echt echt hoe ik het zie en hoe ik onderneem. 

Als je ALLES op zou slaan wat ik gratis deel, heb je een heel programma waardoor je vanuit de juiste energie jouw business op kunt zetten, kunt laten groeien en een volledig (financieel) vrij leven kunt creëren. En ik zou er geen euro aan verdienen als je het zo bekijkt. 

Maar weetje, het is niet MIJN kennis die ik deel. Het is kennis die ik heb opgedaan over de afgelopen 4 jaar en uiteindelijk is alles energie. Alles komt vanuit de bron. Of je nou van Eelco de Boer leert, van Ninke vd Leck, Gabby Bernstein, Richard Branson, de IMU, Abraham Hicks, van mij.. It doesn’t matter. The source is all the same. 

Dus als er mensen zijn die zélf de discipline hebben om alles toe te passen, die zélf de kracht hebben om hun blokkades op te ruimen en die zélf de power hebben om een gelukkig en vrij leven te creëren, met een succesvol eigen bedrijf, dankzij mijn gratis content, dan is dat toch óók geweldig?!

Natuurlijk zit daar best een ego dingetje, dat geef ik eerlijk toe.

Want ook ik hou van Geld. Ook ik vind het heerlijk om al die getallen op mijn bankrekening te zien, te weten dat ik 3 maanden lang gewoon niks hoef te verkopen en als nog prima kan leven. Dus als ik laag in mijn energie zit popt er ook nog wel eens een angst op van ‘geef ik niet te veel’. 

Maar vervolgens pas ik mijn ‘Thank you to Freedom’ methode doe en bedank ik ego voor de herinnering om vervolgens weer te focussen op de vrijheid waar ik naar verlang. En dat resulteert in prachtige resultaten!

Zo zijn geautomatiseerde funnels super handig om grote groepen mensen te inspireren zonder dat je er zelf heel veel effort in hoeft te steken, maar mijn instagram kanaal is nog steeds meest winstgevend. Tijd-intensief ook maar ik verkoop vanuit mijn insta kanaal wel een Cut the Crap sessie (die is dan gratis) om vervolgens trajecten tussen de €2.000 en €7.000 te verkopen. En HOE dan?!

HOE kan het dat ik de grootste verkopen doe, aan mensen die níet via mijn funnel binnengekomen zijn?

To be real. To let me lead. To follow the steps we all should take in the right order: Energie – Communicatie – strategie voor moeiteloze manifestatie. 

En dat bijna niemand daar de discipline, kracht of power voor heeft, is helemaal logisch. We zijn allemaal geconditioneerde wezens met een hoofd én energieveld vol met herinneringen, ervaringen en dingen die we gehoord, gezien en meegemaakt hebben. Dat maakt dat we mens zijn, dat we als spirit een fysieke ervaring hebben op deze aarde. 

Dus geef de waarde weg die je hebt en zorg dat je een réte goed product hebt. Zorg dat je in de juiste energie zit en zoals T. Harv. Eker zegt: “The key to success is to raise your own energy; when you do, people will naturally be attracted to you. And when they show up, bill ‘em!”

Op maandag 20 januari start ‘Word een Magneet voor Klanten’ weer, waarin ik je stap voor stap begeleid om ook een gelukkig en vrij leven te creëren, mét een succesvol eigen bedrijf. Uiteraard vanuit de juiste energie, met meer focus, meer zelfvertrouwen, meer rust, alle tools voor meer omzet en meer vrijheid als resultaat. 

Meer informatie vind je hier

En wil je even overleggen of dit wat voor je is? Vraag een Cut the Crap sessie aan via deze link