7 tips om veel en goede content te creëren die moeiteloos jouw ideale klant aantrekt

[et_pb_section admin_label=”section”] [et_pb_row admin_label=”row”] [et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Text”]

Heb jij nog moeite met zichtbaarheid?
Vind je het lastig wat je moet delen?
Heb je vaak geen idee wat je moet doen?

De laatste tijd hoor ik dit vaak terugkomen bij mijn nieuwe coachees. Ze staren zich blind op ‘ja maar ik moet zoveel zichtbaar zijn’, slaan daardoor dicht en komen in de weerstand. Niet handig, zichtbaarheid is namelijk écht nodig voor je business. 

In de eerste plaats moeten mensen weten dat je er bent. Nu kun je natuurlijk offline flyeren en naar events gaan om jezelf te promoten, maar echt efficiënt is het niet. Daarom is online zichtbaarheid zo onwijs fijn deze tijd. In een kort tijdsbestek, kun je heel veel mensen bereiken en nog relatief eenvoudig en goedkoop ook. 

Verderop in deze mail zal ik je hele praktische, strategische adviezen geven, zodat ook jij dé tips hebt om veel en goede content te kunnen creëren, die moeiteloos jouw ideale klant aantrekt. 

Maar, voordat we de strategie induiken, is het veel interessanter om te kijken waarom je nu nog niet zo zichtbaar bent als dat je wilt zijn. Vanuit de NLP is bewezen dat er in gedragsverandering 3 stadia zijn, of beter gezegd: 3 stappen waarom mensen niet veranderen. 

  1. Je hebt geen alternatief. Als jij iets wilt veranderen in je leven en je weet niet welk gedrag daar tegenover moet staan, kan je brein geen nieuwe verbindingen aanleggen en kun je dus geen nieuw gedrag aanleren.
    In dit ‘content creatie-geval’ is dit niet van toepassing want je wéét dat je (meer) zichtbaar moet zijn maar toch doe je het niet. Je weet het wel, maar je doet het niet… Herkenbaar?
  2. Dan komen we bij de tweede stap: Belemmerende overtuigingen. Het feit dat je iets wel weet maar niet doet, komt doordat je beperkt wordt door je overtuigingen. Het verhaal dat je jezelf onbewust vertelt, zit je in de weg.
    Alles wat je in je leven hebt gehoord, gezien en specifiek hebt meegemaakt, hebben ervoor gezorgd dat er ‘mind files’ geïnstalleerd zijn: overtuigingen die je gediend hebben om te overleven.
    Het meeste wat jou nu tegenhoudt, komt vanuit je jeugd. Tussen je nulde en je zevende levensjaar is het grootste deel van jouw conditionering gevormd. ALLES wat je in die periode hebt gezien, gehoord en specifiek hebt ervaren van je ouders, is jouw waarheid geworden. en LET OP: 52% van het gedrag wat je hebt gezien, heb je voor waar aangenomen. Slechts 8% van wat er werd gezegd en 40% van hóe iets werd gezegd. Nu ben je natuurlijk al een tijdje bezig met persoonlijke ontwikkeling en heb je hier al aan gewerkt, bij ALLE ondernemers die ik coach, vinden we keer op keer belemmerende overtuigingen door dingen uit vroeger.
    And I, ook ik heb het nog steeds. Op elk niveau dat je groeit, komen er nieuwe (of oude) overtuigingen omhoog waar je doorheen mag om weer verder te kunnen groeien.

    De meest voorkomende belemmerende overtuigingen rondom content creatie:
    Is het wel goed genoeg?
    Zitten mensen hier wel op te wachten?
    Wie ben ik nou om dit te zeggen?
    …Herkenbaar?
  3. Dan als derde, diepere laag die je nu blokkeert: angsten.
    De angst om niet goed genoeg te zijn, de angst om niet geliefd te zijn, de angst om niet gezien te worden, of de angst om juist wél gezien te worden. De angst om afgewezen te worden (wat willen anderen ervan vinden…..?) En heel diep liggend: de angst om alles (financieel) kwijt te raken of zelfs de angst voor de dood.

    Ook deze angsten zijn ontstaan gedurende je leven. Na je nulde en zevende levensjaar word je verder geconditioneerd door het gedrag wat je waarneemt bij meesters, juffen, vrienden, vriendinnen etc. totdat je 21 bent. Nu is je brein plastisch dus heb je de mogelijkheid om ook daarna nog te veranderen, maar over het algemeen vindt de grootste installatie plaats tot je 21e (dat is ook de leeftijd dat veel mensen stoppen met leren). 

En dan… Hartstikke leuk om te weten waardoor je belemmert wordt, maar wat nu?!

Om je gedrag te kunnen veranderen en dus wél de impact te gaan maken in de wereld die je zo graag wilt (en dus door zichtbaar te zijn), is de eerste stap altijd: bewustzijn. 

Aangezien slechts 5% van je gedachten bewust is en 95% onbewust, moet je dat onderbewuste dus aanspreken. De overtuigingen die daar in het donker zitten, mogen aan het licht komen en getransformeerd worden. 

Als opdracht kun je het volgende doen: Beantwoord de volgende vragen:

  • Wat heb je GEHOORD toen je klein was, betreffende zelfvertrouwen en jezelf laten? 
  • Beschrijf hoe deze uitspraken invloed gehad hebben op de keuzes die jij in jouw leven hebt gemaakt.
  • Welke gedachten herken je bij jezelf, die voortkomen uit wat je gehoord hebt? Welke belemmeren je op dit moment?
  • Kun je zien dat dat, wat je gehoord hebt, niet van jou is? Dat het niet is wie jij werkelijk bent? En kun je zien dat jij de keuze hebt in het huidige moment om anders te zijn?
  • Welke 3 nieuwe, behulpzame overtuigingen (affirmaties) kun je installeren aangaande zelfvertrouwen en jezelf laten zien?
  • Lees deze affirmaties elke ochtend aan jezelf voor!

Volgende stap

  • Wat heb je ERVAREN toen je klein was, betreffende zelfvertrouwen en jezelf laten? Beschrijf het gedrag.
  • Beschrijf hoe dit invloed heeft gehad op de keuzes die jij in jouw leven hebt gemaakt.
  • Welke gewoonten herken je bij jezelf, die voortkomen uit wat je ervaren hebt? Welke belemmeren je op dit moment?
  • Kun je zien dat dat, wat je ervaren hebt, niet van jou is? Dat het niet is wie jij werkelijk bent? En kun je zien dat jij de keuze hebt in het huidige moment om anders te zijn?
  • Welke nieuwe, behulpzame gewoonten kun je installeren aangaande zelfvertrouwen en jezelf laten?
  • Welke concrete actie onderneem je binnen 24uur?

Alright, met de voorgaande opdrachten verander je instant je energie en je communicatie (de eerste 2 stappen uit de Cut the Crap methode). 

Dan stap 3 uit de methode: Om je gedrag vol te houden en écht een gelukkig en financieel vrij leven met een succesvol eigen bedrijf te kunnen creëren, heb je de juiste mensen om je heen nodig, een gelijkgestemde COMMUNITY! En wat is dan juist? Zorg er voor dat het mensen zijn met hetzelfde doel. Die óók de wereld willen verbeteren, die óók echt stappen zetten om te groeien (en dus NIET van die mensen die alleen maar zeggen dat ze dingen willen, maar een jaar later nog steeds op hetzelfde punt staan), mensen die ook én spiritueel én ambitieus zijn. 

Keer op keer blijf ik het herhalen: energy cain infect or affect you. De uitspraak: waar je mee omgaat, word je mee besmet is ECHT WAAR!

En de laatste: STRATEGIE. 

Zonder strategie geen duurzaam succesvolle business. Ik hoorde wel eens spirituele businesscoaches zeggen dat het Universum alles voor je verzorgt en je geen strategie nodig hebt, maar dat is niet waar. Ik heb zelf vorig jaar 100.000euro omgezet zonder écht plan, maar ik had wel heel veel marketingstrategieën waar ik dankbaar gebruik van maakte. 

Het ondernemerschap is namelijk een systeem, net als financiële vrijheid creëren, net als alles in dit Universum. Zorg daarom dat je de strategie kent én toepast!

Wat is dan een handige strategie om veel en goede content te creëren die moeiteloos jouw ideale klant aantrekt?

  1. Ken je ideale klant. Wat is zijn/haar pijn en wat is zijn/haar verlangen? 
  2. Deel wie je bent, wat je doet en waarom jij doet wat je doet (dit kun je maandelijks herhalen zodat ook nieuwe volgers kennis met je kunnen maken).
  3. DOCUMENTEER content in plaats van ‘creëer content’. Met andere woorden: leg dagelijks vast wat je doet en deel dat. In het begin van het delen gaat het er vooral om dat je comfortabel wordt met delen. Na een tijdje ga je filteren en documenteer (en deel) je vooral wat relevant is voor jouw ideale klant (en dus dat wat uit jouw leven aansluit bij zijn/haar pijn of verlangen). Zo is het voor mij nu belangrijk dat ik veel deel over de First Class Master Mind omdat die begin mei weer gaat starten. Tips die ik de afgelopen periode aan de huidige Master Minders heb gegeven, vind je daarom ook terug in mijn mails en in mijn instagram. De huidige Master Minders zijn namelijk mijn ideale klant, ik ken hun pijn/verlangen, hoor hun klantentaal en dat kan ik dus heel mooi inzetten om andere nieuwe Master Minders aan te trekken.
  4. Deel situaties uit jouw leven waarin je lessen geleerd hebt die aansluiten bij jouw klant. Mijn ideale klant is spiritueel, ambitieus, wil de wereld mooier maken, wil een levend voorbeeld zijn haar haar kinderen / dierbaren, is daadkrachtig en bereid en in staat om te investeren in zichzelf.
    Doordat ik veel van mijn verhaal deel (afvallen, burnout, gelukkig huwelijk, kinderwens en nu zwanger, succesvol eigen bedrijf), trek ik vrouwen aan die daarop aanhaken. Het enige wat ik dus hoef te doen is delen wat ik mee heb gemaakt / mee maak en instant trek ik klanten aan die bij me passen.
  5. Deel waarde. Geef tips, geef stappenplannen, geef opdrachten. Mensen moeten je gaan vertrouwen voordat ze van je kopen. Tegenwoordig kan het sowieso 2-50 contactmomenten duren voordat iemand iets bij je afneemt en gezien het grote aanbod in de huidige markt is vertrouwen daarbij echt een belangrijke factor!
  6. Zet door. Er komen niet altijd reacties of veel likes op een post, zeker niet als je impactvolle posts schrijft. Bij veel marketeers zie je tegenwoordig dat hun posts vooral gaan om de likes, heel veel waarde staat er niet meer in (dat stoppen ze in e-mails). Dat is ook een strategie die werkt om samen te werken met het algoritme en je organische zichtbaarheid toeneemt, maar ik pas die strategie niet toe. Ik blijf gewoon veel waarde delen (zeker omdat insta 1 van mijn 2 grootste klanten-vijvers is) en wat wel kan helpen, is aan het einde van je post een vraag stellen die mensen makkelijk en positief kunnen beantwoorden.
  7. Bonustip: gebruik klantentaal!! Te veel onderneemsters gebruiken prachtige woorden, zinnen en slogans, helemaal doordacht en creatief. Maar daar gaan vaak niet veel mensen op aan. Mensen willen herkenning, het brein wil instant weten of dit interessant is of niet. Als je nu bijvoorbeeld de Word een Magneet voor Klanten pagina checkt, die tekst is voor 90% letterlijk wat de vrouwen van de afgelopen edities hebben gezegd! Het is echt zo makkelijk en: het mag makkelijk zijn! Te veel onderneemsters maken het zichzelf zo moeilijk door van alles te willen bedenken, maar zorg gewoon dat je in gesprek gaat met je ideale klant (geef gratis gesprekken weg, stel de juiste vragen en schrijf de antwoorden op) en gebruik die klantentaal vervolgens op je site, in je mailings, in je socials, alles!

Ben jij spiritueel en ambitieus? Wil je de wereld mooier maken en een RolModel zijn voor jouw kinderen / dierbaren? Ben je daadkrachtig, wil je een gelijkgestemde community om je heen die jouw uplift naar de next leven in je (financieel vrije) leven en je business? EN ben je bereid en in staat om in jezelf te investeren?

Dankjewel voor het lezen van deze uitgebreide mail en als je tot het einde gekomen bent, weet ik vrijwel zéker dat Word een Magneet voor Klanten voor jou de juiste stap is.

Toeval bestaat niet. Jij trekt aan waar je om vraagt. 

Dit is mogelijk het antwoord. 

Nu is het aan jou: Cut the Crap and Chase your Dreams!

>> Vraag dan nu een intake aan om geselecteerd te worden voor Word een Magneet voor Klanten

Liefs,

Kim

[/et_pb_text][/et_pb_column] [/et_pb_row] [/et_pb_section]